DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Ergonomi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MICM 203
Güz
2
0
2
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin ergonomi kurallarını, üretilen ürün, çalışılan tezgah ve makinelere uygulamasını sağlamak amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ergonomik ürün geliştirebilecek,
  • İnsan, makine ve çevre uyumunu oluşturabilecek,
  • Ergonomi ve makine ahşap uyumunu kavrayabilecek,
  • Ergonomi ve çalışma tezgahı uyumunu oluşturabilecek,
  • Atölyede ergonomik hareketleri uygulayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, ergonominin tanımı, önemi, mobilya tasarımında ve üretiminde ergonomik unsurlar, iç mekan oluşturulmasında ergonomik kurallar, verimlilikle ergonomi arasındaki ilişki, kazalar, kazaların önlenmesinde ergonomi unsuru gibi konuları içerir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ergonominin tanımı, amacı ve kapsamı Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 1
2 İnsan vücudunun ergonomik açıdan etüdü Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 2
3 Antropometrik ölçüler ve ölçüm yöntemleri Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 2
4 Çalışma yerlerinde boyutlar Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 3
5 İnsan -makine sistemleri Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 3
6 Çalışma ortamı faktörleri Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 4
7 Gürültü Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 5
8 Gürültü Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 5
9 Ara Sınav
10 Aydınlatma Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 5
11 Aydınlatma Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 5
12 Çalışma ortamı iklimi Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 6
13 Çalışma ortamı iklimi Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 6
14 Çalışma ortamında kimyasal faktörler Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 7
15 Psikolojik faktörler Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara- Bölüm 7
16 Final
Ders Kitabı Erkan, N. (1997); Ergonomi, MPM Yayını:373, Ankara.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
6
84
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
3
Final Sınavı
1
6
    Toplam
125

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

X
2

İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir.

X
3

Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.

4

İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.

5

Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir.

X
6

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir.

7

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir.

8

Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

9

İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

10

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest